.

با توجه به اهمیت موضوع تامین مسکن , برای بسیاری از کارمندان بزرگوار , و یا فرزندان عزیز ایشان , بر آن شدیم تا در سایت کارمندیار بخشی را مختص بازار مسکن قرار داده و به روز ترین اخبار را از این بازار در اختیار کارمندان عزیز قرار دهیم .

مطمئناً آگاهی از شرایط بازار در حال حاضر و پیش بینی بازار در ماههای آینده می تواند بسیار راهگشا باشد .

منتظر خواندن نظرات و ایده های شما هستیم .

132) قیمت مسکن در حال پایین آمدن است

 مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری فارس
یکشنبه - 18 تیر 1396
مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن در حال پایین آمدن است اما این افت محسوس نیست،گفت: عرضه واحدهای ارزان قیمت به حرکت بازار مسکن کمک می‌کند و بانک مرکزی فشار زیادی برای فروش خانه های خالی بر بانک ها وارد کرده است.

131) معمای رونق در بازار مسکن

 مرجع و یا نویسنده : اقتصاد نیوز
یکشنبه - 7 خرداد 1396
بازار مسکن در طی سال های اخیر شاهد فراز و فرودهایی در قیمت ها بوده که این امر موجب نوساناتی هم در صنایع وابسته به مسکن شده است، در این راستا خبرهایی مبنی بر رونق این بازار به گوش می رسد که در واقع امر شاهد رشد در بخش واقعی مسکن با شروع سال ۹۶ نبوده‌ایم.

130) جزئیات افزایش وام مسکن

 مرجع و یا نویسنده : جنوب نیوز
پنجشنبه - 14 اردیبهشت 1396
سبد تسهیلات مسکن، در جهت «تقویت قدرت مالی تقاضای مصرفی» به‌روز شد. سقف ریالی وام مسکن از سه مسیر جداگانه، برای «زوجین» افزایش پیدا کرده به‌طوری‌که «بانک‌های تجاری» و دو بانک تخصصی مجاز شده‌اند در تهران به ترتیب، 100 میلیون، 140 میلیون و 60 میلیون تومان تسهیلات «بدون سپرده» به زوج‌ها پرداخت کنند. مسیر دوم (وام 140 میلیونی)، ترکیب وام‌های «خرید» و «تعمیرات» است که 120 میلیون تومان آن به «اوراق» وابسته است.

129) دلایل تداوم رکود مسکن در سال 96 چیست؟

 مرجع و یا نویسنده : پارس نیوز
یکشنبه - 13 فروردین 1396
آخرین آمار منتشرشده از سوی بانک مرکزی نشان‌دهنده فرازوفرودهای پر ابهام این بازار و عدم وجود چشم‌انداز روشن برای سال 96 است که به نظر می‌رسد بایستی مبنای حرکت محتاطانه خریداران و فروشندگان قرار گیرد.

128) مقایسه منوی وام مسکن/ وام ۸۰ میلیونی بگیریم یا ۶۰ میلیونی؟

 مرجع و یا نویسنده : بازار نیوز
یکشنبه - 24 بهمن 1395
در مقابل مردم دو راه برای گرفتن وام مسکن قرار گرفته است یکی از آن‌ها دریافت وام با اوراق تسهیلات خرید مسکن (تسه) و دیگری دریافت وام ۸۰ میلیونی خانه اولی‌ها است. که در این گزارش می‌خواهیم به مقایسه این دو وام بپردازیم.

127) چرا بازار مسکن وارد فاز رونق نمی شود؟

 مرجع و یا نویسنده : اقتصادنیوز
شنبه - 16 بهمن 1395
بازار مسکن با همه نشانه هایی که از ورود به فاز پیش رونق از خود نشان می دهد، همچنان در دوره رکود به سر می برد. مدل های گوناگونی که از سوی سیاست گذاران بخش مسکن برای تحریک تقاضا ارائه شده است هنوز نتوانسته گره بازار مسکن را باز کند. بررسی ها نشان می دهد برزخ اجرایی دو تبصره در بودجه ۹۵ کشور که با هدف «تقویت توان وام‌دهی به بخش مسکن از طریق افزایش سرمایه بانک عامل» به تصویب رسید، باعث تاخیر در رونق بازار ملک شده است.

126) گزارش مرکز آمار از روند قیمت ها در بازار مسکن

 مرجع و یا نویسنده : اقتصادنیوز
پنج شنبه - 23 دی 1395

مرکز آمار ایران با اعلام افزایش متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی، از بالا رفتن ۹.۹ درصدی اجاره بها در تابستان ۹۵ خبر داد.

125) نگرانی دو گانه از جهش قریب الوقوع قیمت مسکن

 مرجع و یا نویسنده : اقتصاد و ما
چهار شنبه - 22 دی 1395

در حالی که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی هم اینک بازار مسکن دارای رشد آرام و تدریجی قیمت و حجم معاملات است، اما برخی انبوه‌سازان نسبت به جهش قیمت مسکن در سال آینده ابراز نگرانی می‌کنند. افزایش نرخ ارز از سویی و عرضه نشدن واحدهای جدید مسکونی از سوی دیگر، از نظر انبوه‌سازان 2عامل کلیدی برای جهش قیمت مسکن در سال آینده به شمار می‌روند. در همین حال، برخی کارشناسان اقتصاد مسکن بر این باورند که بازار مسکن یک دهه با رونق- افزایش قیمت- فاصله دارد؛ چراکه در کنار مهیا نبودن شرایط اقتصاد کلان برای اوج‌گیری بازار مسکن، تحولات درونی این بازار ازجمله عرضه بیش از انداز مسکن طی سال‌های 89 تا 92 منجر به قفل شدن منابع مالی سازندگان در این بازار شده است و به همین دلیل آنها توان آغاز پروژه‌های جدید را ندارند.

124) طرح مسکن اجتماعی کلید خورد

 مرجع و یا نویسنده : اتاق خبر 24
چهار شنبه - 22 دی 1395

این طرح که یکی از نسخه‌های دولت یازدهم برای حل مشکل خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه است، با برنامه‌ ریزی کاملاً متفاوت از طرح جنجالی مسکن مهر پس از طی مراحل کارشناسی و مطالعاتی اکنون به مرحله اجرا رسید.

123) یک دهه فاصله تا بازگشت رونق به بازار مسکن؟!

 مرجع و یا نویسنده : اقتصاد و ما
یک شنبه - 19 دی 1395

با محاسبه امسال 4سال تمام است که بازار مسکن درگیر رکودی است که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان معتقدند که خروج از آن ساده نیست.رکودی که بر بازار مسکن سایه انداخته، موجب شده تا سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازانی که در این بخش فعال بودند، علاقه و تمایل خود را برای ادامه فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بخش از دست بدهند و همین موضوع موجب شود تا دوره رکود علاوه بر تاثیری که بر طرف تقاضا در این حوزه می‌گذارد، طرف عرضه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

122) بازگشت رکود به بخش مسکن/ آخوندی سلیقه‌ای عمل می‌کند/ قانون پیش‌فروش مسکن قابلیت اجرایی ندارد

 مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری فارس
سه شنبه - 14 دی 1395

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش نرخ ارز سبب تأخیر در رونق مسکن و کاهش بیش از ۵۰ درصدی معاملات آن در آذر و دیماه شده است، گفت: دولت یازدهم برنامه جامعی برای بخش مسکن ندارد و وزیر راه و شهرسازی سلیقه‌ای عمل کرده است.

121) جزئیات مدل جدید وام مسکن

 مرجع و یا نویسنده : اقتصادنیوز
دوشنبه - 13 دی 1395
کارنامه منفی بازار مسکن در رشد اقتصادی مثبت نیمه اول سال یک بار دیگر دولت را به تکاپو انداخت تا با ارائه محرک هایی این بخش کلیدی اقتصاد را رونق ببخشد. براین اساس مقرر شده، اخذ وام صندوق «یکم» از دو مسیر تسهیل شود و تعهد بانک‌ها در ارائه وام‌های کم‌بهره «ساخت» در هسته فرسوده شهرها نیز اجرا شود.

120) زور دلار به رکود مسکن می‌رسد؟

 مرجع و یا نویسنده : اقتصاد و ما
یک شنبه - 12 دی 1395
قیمت دلار در روزهای اخیر به سرعت افزایش یافت اما به نظر می‌رسد در حال فروکش است و به نوعی تحت کنترل قرار می‌گیرد. با مهار افزایش سریع قیمت دلار که تا ۴۱۵۰ تومان هم رسیده بود هم‌اکنون به کمتر از ۴۰۰۰ تومان رسیده است. ولی اگر فرض را بر این قرار دهیم که قیمت دلار بالا خواهد رفت بر روی قیمت مصالح و دستمزدها تاثیر می‌گذارد کما این‌که در روزهای اخیر نیز سریعا اثرگذار بود. اما رونق واقعی و خارج شدن مسکن از رکود نیازمند زمینه‌های اقتصادی و افزایش بودجه‌های عمرانی دولت است که هم‌اکنون چنین شرایطی حاکم نیست.

119) سونامی افزایش قیمت مسکن در راه است؟

 مرجع و یا نویسنده : اتاق خبر24
سه شنبه - 6 دی 1395
کارشناسان مسکن معتقدند نبود تامین مسکن مورد نیاز جوانان از سوی دولت سونامی قیمت در بازار مسکن را به همراه خواهد داشت.

118) مسکن ۹۶ در انتظار چهار دگرگونی

مرجع و یا نویسنده : اقتصاد آنلاین
سه شنبه - 16 آذر  1395

در شرایطی به سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۵ نزدیک می شویم که افکار عمومی منتظر چهار تغییر در حوزه سیاستگذاری بخش مسکن طی سال ۱۳۹۶ هستند.

117) رییس اتحادیه املاک می‌ترسد خانه بخرد!

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری قانون
یکشنبه - 14 آذر  1395

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به این‌که بازار مسکن ایران شفاف نیست، گفت:‌ به عنوان رئیس اتحادیه املاک می‌ترسم خانه‌ای را خریداری کنم و آرامش و آسایش لازم را ندارم.

116) دوران طلایی خرید مسکن فرا رسیده؟

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی تراز

شنبه - 15 خرداد 1395

عضو هیات رییسه کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه در شرایط فعلی اگر قیمت مسکن همچنان ثابت بماند و افزایش نیابد سازندگان انگیزه ای برای ساخت نخواهند داشت، خاطرنشان کرد:اکنون برای خرید زمان مناسبی است و در واقع در طلایی ترین دوره برای خرید مسکن قرار داریم و شاهد هستیم که نرخ تورم بر قیمت مسکن تاثیر نداشته است.

115) آینده بازار مسکن به کدام سو می رود؟

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی تراز

دوشنبه - 3 خرداد 1395

کارشناسان معتقدند تازمانی که عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل نشود رونق به بازار باز نمی گردد و از این رو تا پنج سال آینده چشم انداز مثبتی برای این بخش پیش بینی نمی شود.

114) بازار مسکن بر لبه تیغه/ همه فروشنده شدند

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

سه شنبه - 28 اردیبهشت 1395

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه با تحریک تقاضا نمی‌توان بازار مسکن را از رکود خارج کرد، گفت: بازار مسکن روی لبه تیغه و پرتگاه حرکت می‌کند که در آن همه فروشنده شده‌اند و مشتری وجود ندارد.

113) دیدگاه فعالان بخش مسکن از آینده بازار

مرجع و یا نویسنده : ایسنا

جمعه - 10 اردیبهشت 1395

در حالی رکود مسکن وارد چهارمین سال خود شده است که برخی فعالان این بخش معتقدند تاپایان سال هم تغییری در این وضعیت ایجاد نمی‌شود، البته گروهی هم به رونق مسکن امیدوارند.

112) مازاد 3.6 میلیونی مسکن در سال 94

مرجع و یا نویسنده : ایسنا

چهارشنبه - 8 اردیبهشت 1395

کمیسیون آموزش و تحقیقات انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در گزارشی به بررسی میزان عرضه و تقاضای مسکن از سال 90 تا 94 پرداخته است که نتایج آن طبق دو سناریوی مختلف نشان می‌دهد در سال اخیر طرف عرضه و تقاضای مسکن با هم همخوانی نداشته است.

111) پیش‌بینی رییس انبوه‌سازان تهران از آینده مسکن

مرجع و یا نویسنده : ایسنا

دوشنبه - 6 اردیبهشت 1395

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران معتقد است: طرح فروش اقساطی دچار مشکلاتی است که سقف تسهیلات و کارمزد بالا دست و پای این طرح را می‌بندد. او هم‌چنین ساخت و ساز در حوزه گردشگری را کلید خروج از رکود مسکن می‌داند.

110) دو گشایش در بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد

شنبه - 4 اردیبهشت 1395

دو گشایش همزمان در «بودجه تقاضای مصرفی مسکن» و «هزینه ساخت‌وساز»، مسیر پایانی خروج از رکود را برای بازار ملک کوتاه‌تر کرد. بانک مرکزی در اولین اقدام برای بازار مسکن سال 95، با شکل‌گیری سه ابزار جدید تامین مالی در این بخش موافقت کرد.

109) عرضه مسکن 20 برابر تقاضاست

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

جمعه - 3 اردیبهشت 1395

بررسی آمار عرضه مسکن نسبت به خانه‌های فروخته شده در مشاوران املاک شهر تهران نشان می‌دهد عرضه 20 برابر تقاضاست.

108) تغییر قیمت مسکن در سال 95/ جزئیات وام 150میلیونی و فروش قسطی مسکن

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

پنجشنبه - 2 اردیبهشت 1395

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اگرچه می‌گوید که افزایش قیمت مسکن به معنای رونق آن نیست اما با این حال معتقد است که در سال 95 شاهد رونق بازار و افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

107) رکود مسکن باقی می‌ماند/ مسکن در سال ۹۵ گران نمی‌شود

مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری تسنیم

جمعه - 27 فروردین 1395

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: معاملات مسکن در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد داشت، اما این موضوع به‌معنای این نیست که از رکود خارج می‌شویم.

106) خروج بازار مسکن از رکود در نیمه دوم سال جاری

مرجع و یا نویسنده : پارس نیوز

سه شنبه - 17 فروردین 1395

معاون وزیر راه وشهرسازی از تشکیل روزانه ۲۵۰ پرونده در بانک مسکن جهت دریافت تسهیلات جدید خرید مسکن خبر داد و گفت: از نیمه دوم امسال می توانیم شاهد آغاز خروج از رکود در بازار مسکن باشیم.

105) 20 نما از بازار مسکن 95

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

یکشنبه - 15 فروردین 1395

20نفر از کارشناسان، سیاست‌گذاران و فعالان بخش مسکن با شرکت در نظرسنجی به 7 پرسش سرنوشت‌ساز درباره بازار ملک سال 95 پاسخ دادند. نتایج این نظرسنجی ضمن آنکه «انتظار غالب» برای تغییر سیکل تجاری مسکن-پایان رکود در این بخش- در سال جدید را نشان می‌دهد، از شروع رونق غیرتورمی معاملات ملک حداکثر تا نیمه اول امسال حکایت دارد.

104) پیش‌بینی بانک مرکزی از بازار مسکن ۹۵

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

چهارشنبه - 11 فروردین 1395

با اجرایی شدن طرح‌های متنوع وام‌های مسکن از نیمه اول سال گذشته و استمرار آن در سال جاری، بانک مرکزی این گونه پیش بینی کرده است که با توجه به چشم اندازی که برای بهبود فضای اقتصاد کلان در سال جاری وجود دارد و همچنین اقدامات انجام شده در نظام بانکی در حوزه تسهیلات مسکن، بهبود عملکرد بازار مسکن در سال ۱۳۹۵ دور از انتظار نیست.

103) شرایط جدید پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن به متقاضیان

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

سه شنبه - 25 اسفند 1394

مدیر عامل بانک مسکن شرایط جدید پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن را برای متقاضیان تشریح کرد.

102) وام چهارگانه مسکن به شعبه‌ها رسید

مرجع و یا نویسنده : صراط

سه شنبه - 25 اسفند 1394

بانک مسکن در بخشنامه‌ای دستورالعمل نحوه پراخت وام به متقاضیان انواع تسهیلات مسکن را اعلام کرد.

101) جزئیات وام‌های جدید مسکن/ نرخ سود کاهش یافت

مرجع و یا نویسنده : ایسنا

دوشنبه - 17 اسفند 1394

مدیرعامل بانک مسکن ضمن اعلام جزئیات مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار، در رابطه با تسهیلات جدید از کاهش نرخ سود در دو طرح صندوق پس‌انداز یکم و همچنین تسهیلات از محل اوراق تقدم خبر داد.

100) صدای "بیا حراجش کردم" انبوه سازان بلند شد / فروش اقساطی مسکن در نمایشگاه املاک

مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری میزان

چهارشنبه - 5 اسفند 1394

در روزهایی که بازار مسکن با مُسکن های مختلف هم راه نیافتاد و همچنان در خواب زمستانی به سر می برد، رییس اتحادیه املاک از یک طرح عجیب و البته جالب در نمایشگاه مسکن رونمایی کرد.

عقبایی در حاشیه این نمایشگاه گفت :‌ ما در وضع رکودی به سر می بریم و برگزاری این نمایشگاه یخ رکود بازار مسکن را می شکند.

99) رونق نرم مسکن با قیمت پارسال

مرجع و یا نویسنده : بهار نیوز

چهارشنبه - 5 اسفند 1394

بازار معاملات مسکن در میانه فصل زمستان با پیشروی در مسیر پیش‌رونق، برای چهارمین ماه متوالی، افزایش حجم پیدا کرد.

98) دلایل رکود بازار مسکن در دو سال اخیر

مرجع و یا نویسنده : ایسنا

سه شنبه - 27 بهمن 1394

در تحقیقی که توسط دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن صورت گرفته به بررسی دلایل ایجاد رونق و رکود در بخش مسکن با تاکید بر دوره‌ی رکودی 1392 تا 1394 پرداخته شده است. نتایج تحقیق حاکی از این است که دو دسته عوامل درون و برون‌بخشی منجر به ایجاد ادوار تجاری در بخش مسکن به‌خصوص ایجاد رکود در طی سال‌های مذکور شده‌اند.

97) قیمت مسکن دیگر به آسمان نمی‌رسد !

مرجع و یا نویسنده : ایسنا

سه شنبه - 20 بهمن 1394

شرایط بخش مسکن تغییر کرده است. اگر در سال‌های گذشته ساخت مسکن با هر نوع کیفیت و قیمت مشتری خودش را داشت، امروز دیگر آن شرایط حاکم نیست و با توجه به حجم بالای خانه‌های خالی و نبود مشتری، کیفیت برای مشتریان مهم شده است. لذا مالکان دیگر نمی‌توانند قیمت‌ها را به آسمان برسانند و انتظار مشتری داشته باشند.

96) خوشحالی مردم از ادامه رکود مسکن!

مرجع و یا نویسنده : بهار نیوز

یکشنبه - 11 بهمن 1394

 بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد عموم متقاضیان مصرفی مسکن از وضعیت رکود، ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها راضی و خرسند هستند و امیدوارند که با ادامه‌ی این وضعیت بتوانند خانه‌دار شوند. رضایتی که شاید چندان مورد تایید قشر متخصص این زمینه نباشد.

95) فرار از تله نرخ وام مسکن

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

یکشنبه - 4 بهمن 1394

 پرداخت تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی خرید مسکن طی ۳۰ روز دی ماه، به افزایش ۱۱ درصدی حجم معاملات اوراق وام جدید و رشد ۲۱ درصدی تعداد خریداران منجر شد. در نتیجه این داد‌و‌ستدها، میانگین قیمت اوراق وام مسکن تا ۷ درصد افزایش یافت.

94) چهار اثر برجام بر بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد

شنبه - 26 دی 1394

 اجرای «برجام» - لغو تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای - از چهار کانال بر بازار مسکن اثر غیرمستقیم می‌گذارد. با تزریق منابع تازه ناشی از آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده، زمینه سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی فراهم می‌شود و در میان‌مدت و بلندمدت، افزایش توان وام‌دهی بانک‌ها، حمایت یارانه‌ای از بخش مسکن، بهبود درآمد خانوارها و در نتیجه تقویت قدرت خرید تحقق می‌یابد. با کاهش هزینه «تجارت» و تسهیل مبادلات بانکی در شبکه جهانی، جذابیت فعلی بازار پول (سپرده‌گذاری) به سایر بازارها تسری می‌یابد که در این بین «بورس» و «مسکن» اولویت دارند. بخش منجمد بازار ملک نیز نجات می‌یابد.

93) مسکن خرداد ۹۵ از رکود خارج می‌شود

مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری تسنیم

پنجشنبه - 24 دی 1394

 رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور با اعلام اینکه تا پایان سال ۹۴ اتفاق خاصی در بخش مسکن نمی افتد و بازار مسکن ثبات دارد، گفت: با توجه به زمان نقل و انتقالات در خرداد و تیر ؛ رونق به بازار مسکن باز می گردد.

92) پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده

مرجع و یا نویسنده : انتخاب

دوشنبه - 21 دی 1394

 معاون ساماندهی و توسعه پایدار شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان عوامل موثر در بازار مسکن، پیش‌بینی‌‌ خود را از وضعیت بازار مسکن سال آینده بیان کرد.

91) رویت نشانه‌های بیدار شدن مسکن از خواب زمستانی

مرجع و یا نویسنده : اعتماد

یکشنبه - 20 دی 1394

 به گزارش «اعتماد»، مشاوران املاک در حالی خبر از افزایش اندک معاملات در شهر تهران و کلانشهرها می‌دهند که بازار مسکن در سه سال گذشته با رکودی جدی روبه‌رو ست. بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت تداوم افزایش معاملات بازار مسکن در بهار سال آینده شرایطی متفاوت از امسال را داشته باشد.

90) وام هم مسکن را از رکود خارج نکرد/نسخه جدید دولتمردان چیست

مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری مهر

شنبه - 19 دی 1394

 در حالی هنوز نسخه تحریک تقاضا از سوی دولتمردان برای بازار مسکن نوشته می‌شود که وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن هم نتوانسته است بازار مسکن را از رکود خارج کند.

89) هزینه ساخت مسکن 2 میلیون؛ سود و قیمت زمین 16 میلیون!

مرجع و یا نویسنده : 55 آنلاین

شنبه - 19 دی 1394

 یک کارشناس مسکن وجود یک میلیون و 400 هزار خانه خالی در کشور را ناشی از رانت‌های غیرمستقیم بخش مسکن و ارزش افزوده‌ای دانست که دولت‌ها از طریق تاسیسات زیربنایی در اختیار عده‌ای خاص قرار دادند.

88) سقوط آزاد قیمت مسکن در سایه رکود

مرجع و یا نویسنده : سایت خبری اقتصادی تراز

یکشنبه - 13 دی 1394

 در حالی مسئولان و دست‌ اندرکاران مسکن بر ثبات قیمتی در نیمه دوم امسال تاکید کردند که شواهد و قرائن نشان می‌دهد نرخ مسکن همچنان روند پیوسته و آهسته کاهشی را طی می‌کند، فعالان بازار یکی از دلایل این امر را تخفیف مالکان برای فروش اعلام می‌کنند.

87) علت عقد قرار‌دادهای صوری در بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : ایسنا

سه شنبه - 26 آبان 1394

 رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اتخاذ سیاست‌های اشتباه در سازمان‌هایی همچون سازمان امور مالیاتی را در سوق یافتن بخش مسکن به سوی عقد قرار‌داد‌های صوری در جهت فرار مالیاتی را موثر عنوان کرد.

86) سرنوشت بازار مسکن پس از کاهش سود بانکی

مرجع و یا نویسنده : ایران فایل

دو شنبه - 25 آبان 1394

 بازار مسکن در صورت کاهش ٢ واحد درصدی نرخ سود سپرده های بانکی، از خشکی نقدینگی خارج می شود و با رونق معاملات سرمایه ای روبرو خواهد شد .

85) متراژ غیرواقعی در سند رسمی

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد

یک شنبه - 24 آبان 1394

به دنبال بروز رفتار عمدی برخی بساز و بفروش‌ها در کم‌فروشی متراژ واحدهای مسکونی، اشتباهات غیرعمدی در اعلام متراژ نهایی آپارتمان در اسناد رسمی مربوط به برخی آپارتمان‌ها نیز این روزها خبرساز شده و موجب شده هم‌اکنون تعدادی از خریدارانی که با فاصله زمانی چند ماه بعد از خرید واحد مسکونی، سند مربوط به ملک خود را دریافت کرده با مغایرت عجیب و بزرگ در متراژ واقعی و متراژ قید شده در سند رو به رو شوند.

84) شروع دو موج تقاضای مسکن

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

سه شنبه - 12 آبان 1394

 واسطه‌های بازار ملک با اشاره به اینکه «طی چند روز اخیر در سمت تقاضای مسکن بابت کارآیی جدیدترین تسهیلات خرید، امیدهایی ایجاد شده است»، اعلام کردند: دو موج تقاضا به ترتیب از طرف انصرافی‌های ماه‌های اخیر و ورودی‌های تازه به بازار معاملات، در حال شکل‌گرفتن است.

83) چرا می‌گویند قیمت مسکن به کف رسیده است؟

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

دوشنبه - 11 آبان 1394

 یک کارشناس، اعلام آمار مبنی بر رسیدن قیمت مسکن به کف را ایجاد جو روانی برای خروج مسکن از رکود و حل مشکل اشتغال عنوان کرد.

اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده در مهرماه سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۵ و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۰.۹ درصد افزایش یافته است.

82) جنوب پایتخت تکان خورد

مرجع و یا نویسنده : جماران

دوشنبه - 11 آبان 1394

تکاپو برای پرس و جوی قیمت ملک در هفته‌های اخیر افزایش یافت.
به گزارش جماران، هر چه بیشتر به سمت جنوب تهران حرکت کنیم، تکاپوی ناشی از پرداخت وام مسکن در بازار ملک بیشتر قابل مشاهده است.
تکاپو و پرس و جو در بازار ملک در حالی آغاز شده است که این بازار مدت‌هاست در رکودی سخت و سنگین به سر می‌برد.

81) تغییرات جدید وام ۸۰ میلیونی / حذف شروط تأهل و ۳ سال عمر ساختمان

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

شنبه - 17 مهر 1394

صندوق پس انداز مسکن آخرین تغییرات ایجاد شده در زمینه دریافت وام‌های مرتبط با صندوق پس‌انداز مسکن یکم پس از موافقت بانک مرکزی برای اجرا به شعب بانک مسکن ابلاغ شده است.

80) "مسکن‌خواری" هم آمد !

مرجع و یا نویسنده : قدس آنلاین

شنبه - 4 مهر 1394

وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از یک مؤسسه پژوهش اقتصاد مسکن اعلام کرد: برخی از افراد حقیقی و حقوقی در حال خرید انبوه و احتکار واحدهای مسکونی برای فروش مسکن در دوره رونق هستند.

79) خانه خالی های تهران چگونه آب رفت؟

مرجع و یا نویسنده : جماران

چهارشنبه - 1 مهر 1394

طی دوماه اخیر آمار خانه های خالی تهران تا اندازه ای کاهشی شده و به گفته مقامات وزارت راه و شهرسازی، از آمار موجودی خانه های خالی طی سال های 90 تا 94 حدود 300 هزار خانه خالی به چرخه بازار مسکن بازگشته است.

78) پیش‌بینی افزایش قیمت مسکن در زمستان

مرجع و یا نویسنده : بهار نیوز

سه شنبه - 31 شهریور 1394

حسن محتشم اظهار کرد: در اواخر دی‌ماه که نیمه‌ی دوم زمستان محسوب می‌شود احتمالا شاهد تحرکی در بازار مسکن خواهیم بود که طبیعتا با افزایش نسبی قیمت همراه می‌شود. وی افزود: بخش مسکن از سال 1392 با رکود مواجه بوده و سال 1393 هم اوج رکود بود. امسال هم که در شش ماهه اول سال در رکود به سر برده و دیگر جایی برای پایین آمدن قیمت نداشته است.

77) رکود دوره ای مسکن تا پایان سال به اتمام می رسد

مرجع و یا نویسنده : قدس آنلاین

شنبه - 28 شهریور 1394

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام جم آنلاین ،بخش مسکن که چند سالی است در دوره رکود خود فرورفته است برای خروج از این وضعیت نیاز به تحرکی دربخش تقاضا دارد که به دلیل کاهش قدرت خرید پایین مردم این فاصله نیازمند ترمیم است.

76) رمز فروش در بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

پنجشنبه - 26 شهریور 1394

سطح قیمت آپارتمان‌های پرفروش در تهران طی ۵ ماه اول امسال، حاوی پیام صریح به مشاوران املاک است و نشان می‌دهد روال فعلی «بازاریابی یکسان» در بنگاه‌ها باید تغییر کند و فایل‌های مربوط به «واحدهای کوچک متراژ کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان» در اولویت دلالان برای فروش قرار بگیرد. نیمی از تقاضای حاضر در بازار مسکن با نقدینگی حداکثر۱۵۰ میلیون تومان – بدون احتساب وام - دنبال آپارتمان تا ۶۰ مترمربع است. طی ماه‌های اخیر اگرچه بیشترین فروش آپارتمان در همین بازه قرار داشته، اما سهم‌شان از کل معاملات، کمتر از ۲۵ درصد است که قابلیت افزایش دارد.

75) سال 1395 سال مسکن است

مرجع و یا نویسنده : بهار نیوز

سه شنبه - 24 شهریور 1394

راه محتوم پیش روی اقتصاد برای خروج از رکود، بخش مسکن است که باید گزینه اصلی دولت تدبیر و امید باشد. با توجه به عرضه زیاد مسکن در شهرهای کوچک، عمده فعالیت‌های ساخت و ساز در شهرهای بزرگ متمرکز شود و در سال 1395 شاهد افزایش ساخت و ساز در شهرهای بزرگ باشیم. مهم‌ترین عاملی هم که به تحقق این امر کمک می‌کند وام‌های بالاتر از 50 میلیون تومان است.

74) مظنون رکودساز دربازارمسکن

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

پنجشنبه - 19 شهریور 1394

سطح فعلی «قیمت‌ پیشنهادی» فروشنده‌های مسکن، مظنون اصلی رکود معاملاتی محسوب می‌شود. نتایج یک بررسی نشان می‌دهد هم‌اکنون در ۸ منطقه اول تهران - که ۵۷ درصد از کل خرید و فروش آپارتمان‌های پایتخت، در آنجا متمرکز است - متوسط قیمت مدنظر فروشنده‌ها ۱۰ درصد از میانگین قیمت واحدهای فروش رفته، بالاتر است و همین شکاف متری ۵۵۰ هزار تومانی، در توان خرید آپارتمان‌های کوچک‌متراژ، اختلال ایجاد کرده است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، برای انحراف‌گیری از قیمت پیشنهادی، به بنگاه‌های املاک ماموریت داده است تا نرخ فروشنده‌ها را «بازارپذیر» کنند.

73) آمار تکان‌دهنده از افول اقتصاد مسکن

مرجع و یا نویسنده : فرهیختگان آنلاین

چهارشنبه - 18 شهریور 1394

مدیر مسئول فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری با تاکید بر اینکه سیاست های پولی انبساطی دولت های نهم و دهم موجب رونق بازار مسکن شده بود گفت: اما این سیاست ها به افزایش پایه پولی و نقدینگی و نتیجه افزایش تورم منتج گردید.

72) بازار ملک و املاک در آستانه زیر و رو شدن!

مرجع و یا نویسنده : 55 آنلاین

چهارشنبه - 18 شهریور 1394

قیمت مسکن اگرچه به قیمت واقعی خود رسیده است، اما 80 تا 90 درصد قیمت مسکن مربوط به زمین است. سازندگانی که فکر می‌کنند همانند گذشته باید صددرصد سود کنند، بدانند در این بازار باید به همان سود 20 درصدی بسنده کنند.

71) حضور خریدار نماها در بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : موبنا

شنبه - 8 شهریور 1394

این روزها دفاتر مشاور املاک پر مشتری است اما مراجعه‌کنندگان افرادی هستند که هنوز تصمیم خود را برای خرید نگرفته‌اند و به دلیل کاهش قیمت‌ها به‌دنبال موردهای ویژه با تخفیف‌های خوب هستند.

70) وضعیت بازار مسکن در آخرین ماه تابستان

مرجع و یا نویسنده : قدس آنلاین

یکشنبه - 7 شهریور 1394

یک کارشناس اقتصاد مسکن بر این باور است: شاید نتوان از رسیدن قیمت‌ مسکن به کف بازار خبر داد،‌ اما تورم در ساختمان و بازار مسکن در حال حاضر نزدیک به صفر شده است.

احمدرضاسرحدی، بازار مسکن را بدون تغییر خواند و اظهار کرد: اگر نخواهیم بگوییم تورم در بازار مسکن منفی شده، حداقل می‌توان امیدوار بود که تورم بخش مسکن به صفر نزدیک شده است، اما اینکه گفته شود به کف قیمت رسیده، خیر راه زیادی در پیش دارد.

69) امکان فروش آپارتمان‌های وام‌دار فراهم شد/ تشریح مزایای طرح «رها»

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی

یکشنبه - 20 مرداد 1394

با اجرای طرح «رها» در بانک مسکن، امکان فروش آپارتمان‌های وام دار در سال‌های پایانی دوره بازپرداخت، فراهم شد.

 

68) شکاف بین زمین و مسکن به کف رسید

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد

پنج شنبه - 17 مرداد 1394

قیمت زمین در تهران پس از دو سال تخلیه حباب، در سطح مترمربعی 4/ 4 میلیون تومان قرار گرفت و به «کف» نزدیک شد. با تغییر مسیر تاریخی دو منحنی زمین و مسکن در سال 84، هر متر بنای کلنگی در بهار92، به مرز 6 میلیون تومان رسید و شکاف بی‌سابقه زمین و آپارتمان رقم خورد اما سقوط شدید نرخ کلنگی از تابستان 92 تاکنون، فاصله دو منحنی را به کمترین حد رسانده است. در حال حاضر 6 عنصر درونی و بیرونی، بر رفتار آتی «زمین» موثر است و اثرگذاری ترکیبی آنها به اضافه تجربه 23 ساله از نوسانات بازار ملک، نشان می‌دهد رانش بیشتر قیمت زمین، بعید است و هم‌اکنون خرید کلنگی برای سازنده‌ها به‌صرفه است.

67) زمان خرید‌‌ مسکن فرا رسید‌‌ه است؟

مرجع و یا نویسنده : قدس آنلاین

سه شنبه - 15 مرداد 1394

قیمت مسکن د‌‌ر د‌‌و ماه گذشته از نوسانات چند‌‌ ماهه، فاصله گرفت و ثابت ماند تا نشان د‌‌هد‌‌ د‌‌وره ترد‌ید‌ و انتظار برای طرفین معاملات ملک به پایان آمد‌‌ه و زمان بازگشت به بازار فرارسید‌‌ه است.

66) بورس مسکن بازار خرید و فروش مسکن را بر هم می‌‍‌زند

مرجع و یا نویسنده : باشگاه خبرنگاران جوان

دوشنبه - 14 مرداد 1394

رئیس اتحادیه املاک کشوری گفت: خرید و فروش مسکن و یا نظارت بر بازار مسکن جزء وظایف ذاتی بورس نیست و ایجاد بنگاه‌داری در بانک‌ها و بورس مغایر با قانون تجارت و دلالی است.

65) تهدید رونق معاملات مسکن با یک ایده

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد

یک شنبه - 13 مرداد 1394

طرح جنجالی هدایت معاملات مسکن به فرابورس با دو هدف مثبت غیرقابل انکار اما در عین حال غیرقابل اجرا، در روزهای اخیر، واکنش‌های متعدد متولیان بخش مسکن، کارشناسان و مسوولان ارشد بورس، مشاوران املاک و عموم فعالان بازار ملک را به همراه داشته است. به گزارش «دنیای اقتصاد» در فضای کنونی که دو گزارش رسمی از بازار مسکن شرایط ماه‌های آینده را آرام به لحاظ قیمت و کاملا مناسب به لحاظ انجام معاملات مصرفی تصویر می‌کند، طرح انتقال معاملات مسکن به بازار سرمایه در نقش یک سرعت‌گیر جدید باعث ایجاد دغدغه فکری جدید برای دو سمت عرضه و تقاضای مسکن شده است.

 

64) آمار سوم از قیمت مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد

سه شنبه - 15 مرداد 1394

مرکز آمار ایران متوسط قیمت هر مترمربع مسکن شهر تهران د‌ر بهار 93 را معاد‌ل 4 میلیون و 50 هزار تومان عنوان کرد‌.

به گزارش «د‌نیای اقتصاد‌»، مرکز آمار د‌ر حالی سومین آمار رسمی از وضعیت معاملات و قیمت مسکن د‌ر سه ماه اول سال جاری را منتشر کرد‌ه است که پیش از این د‌و مرجع رسمی آماری یعنی د‌فتر برنامه‌ریزی و اقتصاد‌ مسکن وزارت راه‌وشهرسازی و بانک مرکزی هم به صورت جد‌اگانه گزارش‌های آماری خود‌ را از وضعیت معاملات مسکن د‌ر بهار 94، منتشر کرد‌ه بود‌ند‌.

63) پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده

مرجع و یا نویسنده : فرهیختگان آنلاین

سه شنبه - 6 مرداد 1394

 برخی کارشناسان معتقدند سال آینده با انباشت تقاضا در بخش مسکن مواجه خواهیم بود که اگر دولت فکری برای عرضه مسکن نکند، هجوم خریداران به سونامی در این بخش منجر خواهد شد.

62) چرخش هسته‌ای بازار مسکن؟

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو

سه شنبه - 6 مرداد 1394

تغییرات محسوس و مثبت در بازار معاملات مسکن طی دو هفته بعد از توافق هسته‌ای، امیدواری‌ به خروج سریع از رکود را افزایش داد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اعلام رشد چشمگیر «مراجعه» برای خرید مسکن به بنگاه‌ها در روزهای اخیر، از فراهم شدن شرایط برای افزایش سطح معاملات مسکن بدون تحریک قیمت در ماه‌های آتی خبر داد؛ اتفاقی که دو روز پس از توافق، تحت عنوان «رونق معاملات در میان‌مدت» توسط کارشناسان پیش‌بینی شد. یک آمار رسمی، گرایش به خرید و پایان تاخیر و انتظار در بازار ملک را تایید می‌کند.

61) خانه بخریم یا نخریم؟

مرجع و یا نویسنده : ایسنا

جمعه - 2 مرداد 1394

کارشناسان حوزه مسکن دو وضعیت را برای دوران پس از تحریم متصور می‌شوند. برخی معتقدند برجام، نقطه‌ی پایان رکود مسکن است و در آینده قیمت خانه افزایش می‌یابد. اما بعضی دیگر می‌گویند بازار مسکن چندان تحت تاثیر تحریم‌ها قرار ندارد و برای رونق، کاهش یا افزایش قیمت نیاز به زمان دارد.

60) تحلیل های پرت و واقعی از قیمت مسکن در دوره پساتوافق

مرجع و یا نویسنده : ایران فایل

دوشنبه - 29 تیر 1394

برخی جوسازی ها از احتمال جهش قیمت مسکن در کوتاه مدت حکایت می کند حال اینکه، مطابق تحلیل های کارشناسی و با کنار هم قرار دادن مستندات آماری از وضعیت گذشته، حال و آینده بازار مسکن، محتمل ترین گزینه برای آینده قیمت مسکن، گزینه افزایش تدریجی و خفیف قیمت مسکن آن هم پایین تر از نرخ تورم است به گونه ای که قیمت واقعی مسکن در ماه های آینده همچنان منفی خواهد بود اما در پایان سال جاری رشد قیمت مسکن احتمال دارد از نرخ تورم، بالاتر رود و جلو بزند.

59) تصویر بازار «مسکن» بعد از «توافق»

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
سه شنبه - 23 تیر  1394

همه کنشگران بازار مسکن از چند هفته پیش و درست همزمان با شروع دور آخر مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5، به «حاشیه» بازار آمدند و فعلا منتظر رفع کامل ابهام‌ها از فضای کل اقتصاد و روشن شدن مسیر فعالیت در بازار‌های مختلف هستند تا متناسب با تغییر شرایط، برای ورود مجدد به «صحنه» تصمیم‌گیری کنند .

58) کاهش قیمت مسکن در دوران پساتحریم

مرجع و یا نویسنده : بهار نیوز
دوشنبه - 22 تیر  1394

گروه اقتصادی: "با برداشته شدن تحریم‌ها انتظار می‌رود شاهد رونق فعالیت‌های بخش مسکن، کاهش قیمت نهاده‌های ساختمانی و متعاقبا کاهش قیمت مسکن باشیم".

57) علامت هشدار دماسنج مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
یکشنبه - 21 تیر  1394

اولین صندوق زمین و ساختمان که شهریور پارسال با هدف «تامین مالی عرضه مسکن از بازار سرمایه» راه‌اندازی شد، در جذب نقدینگی متقاضیان حقیقی ناکام مانده و بیش از 90 درصد یونیت‌های آن به شرکت‌های وابسته به بانک دولتی، فروخته شده است. قرار بود تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای با ورود به این صندوق و پیش‌خرید متری آپارتمان‌های پروژه وابسته، از سود نهایی «ساخت و فروش» منتفع شوند. اما جو سنگین رکود مسکن، انگیزه سرمایه‌گذاری بلندمدت را سلب کرده و درجه «دماسنج» بازار ملک - بازدهی صندوق - را به پایین‌تر از نصف سود انتظاری رسانده است.

56) توافق هسته ای با قیمت مسکن چه خواهد کرد ؟

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی تیک
جمعه - 19 تیر  1394

این روزها همه از نتیجه مذاکرات و تاثیر آن بر بازارهای مختلف صحبت می‌کنند، بازار مسکن نیز یکی از مهم‌ترین بازارهاست که ایجاد تغییر در آن، تاثیر زیادی بر زندگی مردم می‌گذارد، در این خصوص چند مشاور املاک در سطح شهر تهران،‌ نظرات خود را بیان کرده‌اند.

55) بازار ملک به شایعه «جهش قیمت پس از توافق» عکس‌العمل نشان داد

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
سه شنبه - 16 تیر  1394

بازار معاملات مسکن در روزهای فینال مذاکرات 1+5، به‌شدت تحت‌تاثیر رخدادهای سیاسی عرصه دیپلماتیک قرار گرفته و نوع اثرگذاری این متغیر بیرونی بر رفتار بازیگران بازار ملک به‌گونه‌ای شده که سمت عرضه بیشترین حساسیت را از خود بروز داده است. 

 

54) فضای گرگ و میش در بازار معاملات مسکن

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
دو شنبه - 15 تیر  1394

بسیاری از فعالان بازار مسکن معتقدند از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال قیمت مسکن تغییری نداشته است. اما به نظر می‌رسد با آمدن فصل تابستان برخی از مالکان افزایش اندکی در قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌هایشان اعمال کرده‌اند که البته به نظر می‌رسد با پاسخ منفی از سمت تقاضا روبه‌رو شود.

54) قانون «پیش‌فروش» با بازار مسکن چه می‌کند؟

مرجع و یا نویسنده : 55 آنلاین
سه شنبه - 9 تیر  1394

با توجه به اجرایی شدن قانون پیش‌فروش ساختمان‌ در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور و جلوگیری از هر گونه کلاه‌برداری، جعل مدرک و فروش دوباره یک ملک به چند نفر، آیا در بازار مسکن تغییری صورت می‌گیرد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند .

53) راهیابی «مجرد»ها به وام 80 میلیونی

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
سه شنبه - 9 تیر  1394

بانک مسکن با استفاده از اختیارات قانونی خود و بدون عبور از حریم مصوبه اردیبهشت ماه شورای پول و اعتبار، اجازه ثبت نام «مجرد»‌ها در حساب صندوق پس‌انداز مسکن «یکم» را صادر کرد.

52) تحلیل فصلی بازار مسکن؛ خریداران ضرر کردند

مرجع و یا نویسنده : قدس آنلاین
شنبه - 6 تیر  1394

بازار مسکن در فصل بهار بدون آنکه افزایش قیمت پیدا کند، «منجمد» شد و ارزش آپارتمان‌های مسکونی در تهران طی این مدت، دو درصد کاهش پیدا کرد.

51) سه تغییر ناگهانی در بازار اجاره

مرجع و یا نویسنده : 55 آنلاین
دوشنبه - ا تیر  1394

ماراتن اجاره‌نشین‌ها برای تمدید قراردادهای یکساله یا جابه‌جایی محل سکونت، از امروز آغاز می‌شود اما یک تصمیم ناگهانی در بازار پول طی بهار امسال، معاملات اجاره تابستان 94 را با سه مانع اقتصادی و هزینه‌زا روبه‌رو کرده که بی‌اطلاعی مستاجرها از این موانع، می‌تواند اثر آرامش نسبی اجاره‌بها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

50) نحوه دریافت وام 80 میلیونی مسکن به زبان ساده

مرجع و یا نویسنده : ایران فایل
جمعه - 29 خرداد  1394

به گزارش ایران فایل , بانک مسکن یک دستورالعمل ٤ صفحه ای برای نحوه پرداخت وام خرید مسکن ٨٠ میلیون تومانی منتشر کرده و یک بورشور نیز از روی این دستورالعمل تهیه و در کلیه شعب خود برای اطلاع مردم و مراجعین قرار داده است، اما محتوای حجیم ضوابط این وام به گونه ای است که شاید برخی متقاضیان خود را فاقد شرایط لازم برای دسترسی به این وام جدید بدانند!
به همین خاطر شرایط پرداخت این وام و دستورالعمل مربوط به آن نیازمند ساده نویسی و در عین حال ارایه خلاصه مفاد مربوط به آن است.

در این گزارش، مهمترین نکات که باید راهنمای متقاضیان قرار بگیرد آمده است .

49) عطش وام در بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
پنجشنبه - 28 خرداد  1394

آمار اولیه ثبت‌نام وام خرید مسکن در صندوق پس‌انداز «یکم»، از استقبال کم‌سابقه متقاضیان نسبت به صندوق‌های پیشین بانک مسکن حکایت دارد. طی 5 روز کاری، نزدیک به 1600 نفر «خانه‌ اولی»، افتتاح حساب انجام داده‌اند. متوسط موجودی سپرده‌گذاران (آورده نقدی) تا این لحظه 17 میلیون تومان بوده و 27 درصد آنها تهرانی هستند. با توجه به شرط سپرده‌گذاری وام‌های جدید، متقاضیان نیاز به زمان بیشتری برای تبدیل دارایی‌های غیرنقد برای ورود به صندوق یکم دارند؛ اما چنانچه روند هفته اول ثبت‌نام بدون تغییر ادامه یابد، ظرفیت یکساله وام‌دهی صندوق به‌سرعت تکمیل می‌شود.

48) جدیدترین قیمت اوراق وام مسکن+نحوه محاسبه

مرجع و یا نویسنده : ایسنا
یکشنبه - 24 خرداد  1394

 قیمت اوراق تسهیلات مسکن که در ابتدای سال با کاهش مواجه شده بود در هفته جاری رشد نسبی را تجربه کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، قیمت اوراق تسهیلات مسکن که در ابتدای سال تاکنون با تغییرات چندانی مواجه نشده و در محدوده 70 تا 80 هزار تومانی در حال حرکت است در هفته جاری نسبت به هفته گذشته رشد نسبی را تجربه کرد و در محدوده قیمتی 74 هزار تومان قرار گرفت.

47) ساخت‌وساز در وضعیت «اورژانس»

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
شنبه - 23 خرداد  1394

ساخت و سازهای مسکونی در شهر تهران، دو آمار نگران کننده طی یک‌سال اخیر از خود به نمایش گذاشته و اوضاع عرضه مسکن را از سکته ساختمانی سال 93 به حالت کما تقلیل داده است.

46) پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان امسال

مرجع و یا نویسنده : قدس آنلاین
چهارشنبه - 27 خرداد  1394

یک کارشناس مسکن پیش‌بینی کرد تا اواخر امسال رکود بخش مسکن ادامه یابد و احتمالا سال آینده شاهد جهش قیمت‌ها باشیم.

45) رکود محض در بازار مسکن؛ نوسازها کمتر متقاضی دارند

مرجع و یا نویسنده : شفقنا
چهارشنبه - 20 خرداد  1394

بعد از مدت‌ها رکود در بازار مسکن، این بازار دوباره در آستانه نوسانی جدید قرار گرفته و صاحبان خانه و خریداران احتمالی بر سر این دوراهی قرار گرفته‌اند که آیا زمان تصمیم‌گیری بالاخره از راه رسیده یا نه؟ واقعیت این است که در ماه‌های گذشته رکود بازار مسکن بیشتر انتظاری بوده یعنی فروشندگان منتظر افزایش قیمت بودند و خریداران در انتظار کاهش قیمت البته برآیند پیش‌بینی‌ها کفه ترازو را به نفع ادامه رکود و افت بیشتر قیمت‌ها سنگین می‌کرد اما درنهایت نتیجه این انتظار کشیدن کاهش شدید حجم معاملات بود.

44) رکود مسکن سنگین‌تر شد

مرجع و یا نویسنده : موبنا
چهارشنبه - 13 خرداد  1394

این رکود در شهر تهران نیز مشاهده می‌شود. با وجود آنکه تا سال ۹۱ ساخت و ساز در تهران با چنان شتابی دنبال می شد که سرانجام منتهی به ۴۰۰ هزار واحد خالی از سکنه شد اما از این سال به بعد رکود سال به سال در بخش ساخت مسکن عمیق‌تر شد و در تهران عمیق‌تر از دیگر شهرهای کشور.

43) تثبیت دما در بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی 55 آنلاین
شنبه - 9 خرداد  1394

قیمت مسکن بعد از رفتار دور از انتظاری که در ماه تعطیلات از خود نشان داد، تحت تاثیر بازگشت بازار به شرایط طبیعی در اردیبهشت، حالت «ثبات نسبی» پیدا کرد.

42) لوکس‌سازی جدید در پایتخت 

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی تیک
پنجشنبه - 7 خرداد  1394

سازندگان واحدهای لوکس و فوق لوکس برای دورزدن رکود معاملات مسکن به‌تازگی شیوه جدیدی از ساخت این نوع از آپارتمان‌های مسکونی را به مشتریان خاص این واحدها عرضه کرده‌اند.

41) تغییر نرخ سوخت چه تاثیری در بازار مسکن دارد؟

مرجع و یا نویسنده : قدس آنلاین
پنجشنبه - 7 خرداد  1394

شاید عوامل تاثیرگذار بر بازار مسکن از تعداد انگشتان یک دست فراتر رود و هر روز یک دلیل باعث نوسان قیمت در این بازار شود. در روزهای اخیر نیز افزایش نرخ سوخت نیز یکی دیگر از عللی است که شاید بتواند بازار تاثیرپذیر مسکن را تحت تاثیر خود قرار دهد و اندکی بر وضعیت نیمه رکودی آن بیافزاید.

40) وام‌های جدید با بازار مسکن چه می‌کنند؟

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی تیک
یکشنبه - 3 خرداد  1394

سه‌شنبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار طرح پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برای اعطای تسهیلات خرید مسکن به «خانه اولی‌ها» را تصویب کرد. این طرح که در سه سطح 40، 60 و 80 میلیونی به مردم تعلق خواهد گرفت سوالاتی را درباره استقبال یا عدم استقبال از این تسهیلات در بازار مسکن در اذهان به وجود آورده است.

39) وضعیت بانک‌ها​در آستانه پرداخت ​وام60میلیونی

مرجع و یا نویسنده : بهار نیوز
یکشنبه - 3 خرداد  1394

در حالی بانک‌های تجاری اعم از دولتی و خصوصی به زودی مسئولیت اعطای وام جدید مسکن را بر عهده خواهند گرفت که ترازنامه و وضعیت مالی آنها قابل تامل است.

38) وام 60میلیونی مسکن نه سپرده‌ می‌خواهد نه اوراق

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
جمعه - ا خرداد  1394

متقاضیان دریافت وام 60 میلیونی مسکن نیازی به سپرده گذاری یا خرید اوراق در فرابورس ندارند.

با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در رابطه با افزایش سقف وام مسکن، در کنار راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن نوعی دیگر از تسهیلات دهی در این حوزه نیز به تصویب رسید که شرایط متفاوتی نسبت به وام‌های قبلی دارد.

37) چالش‌های وام ۸۰ میلیونی مسکن/ با این وام چه خانه‌ای می‌توان خرید؟

مرجع و یا نویسنده : قدس آنلاین
جمعه - ا خرداد  1394

در حالی وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن به تصویب رسیده است که باوجود قیمت بالای آپارتمان در شهر تهران، متقاضیان باید همین مقدار را به وام اضافه کنند تا یک آپارتمان کوچک خریداری کنند.

36) افزایش قیمت مسکن در پی افزایش تسهیلات بانکی

مرجع و یا نویسنده : ساعت 24
جمعه - ا خرداد  1394

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی گفت: سازندگان مسکن زمانی که مشاهده می‌کنند تسهیلات قابل توجهی وجود دارد به نسبت آن سعی می‌کنند مدیریت عرضه داشته باشند و خود را با بازار وفق دهند.

35) بازگشت تحرک به بازار مسکن با افزایش مبلغ وام

مرجع و یا نویسنده : ساعت24
جمعه - ا خرداد  1394

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش مبلغ وام خرید مسکن به تامین مسکن گروه‌های متوسط در شهرهای میانی کمک می‌کند و می‌تواند تحرک را به بازار مسکن بازگرداند.

34) خانه‌دار شدن با ۱۰۰ میلیون

مرجع و یا نویسنده : موبنا
پنجشنبه - 31 اردیبهشت 1394

آن دسته از خریدارانی که با بودجه‌ای کمتر از 100 میلیون تومان قصد خرید در بازار مسکن را دارند باید آگاه باشند که با این میزان بودجه، امکان خرید برای آنها در بازار مسکن مهیا است!

33) ۸۰ میلیون وام بگیرید، ۱۶۰ میلیون پس دهید

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی تیک
پنجشنبه - 31 اردیبهشت 1394

سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس، پرداخت 80 میلیون وام مسکن (البته به خانه‌ اولی‌ها) مورد موافقت و تصویب شورای پول و اعتبار قرار گرفت. تسهیلاتی که شاید به خودی خود زیاد به نظر برسد اما در مقایسه با قیمت انواع خانه در بازار تهران، زیاد نیست. جدای از مشکلاتی که بر سر راه اعطای این وام به زوج‌ها از لحاظ اعتباری برای بانک‌ها به وجود خواهد آمد، اما نکته قابل ملاحظه چگونگی پرداخت اقساط آن و نیز مقدار بازپرداخت این وام است.

32) جزئیات وام جدید مسکن: میزان اقساط ماهانه و مدت بازپرداخت

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
چهارشنبه - 30 اردیبهشت 1394

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با تشریح جزئیات دو مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درباره تسهیلات خرید و ساخت مسکن گفت: اقساط ماهانه حداکثر 12 ساله برای وام 80 میلیون تومانی یک میلیون و 150 هزار تومان، وام 60 میلیون تومانی 862 هزار تومان و برای وام 40 میلیون تومانی، 575 هزار تومان است.

31) چراغ گرانی در بازار مسکن روشن شد؟

مرجع و یا نویسنده : شبکه اطلاع رسانی دانا
سه شنبه - 29 اردیبهشت 1394

آمارهای تقاضای دریافت پروانه ساخت مسکن درحالی نزولی است که یک کارشناس اقتصاد مسکن هشدار داد ساخته نشدن واحدهای جدید می‌تواند به افزایش دوباره قیمت‌ها منجر شود.

30) مصوبه شورای پول و اعتبار برای وام خرید مسکن: 80 میلیون به خانه اولی‌ها در تهران

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
سه شنبه - 29 اردیبهشت 1394

تصمیمات شورای پول و اعتبار جهت کمک به رونق تولید در بخش مسکن و تقویت قدرت خرید مسکن خانوارها اعلام شد.

29) مرکز آمار از «توقف موتور رشد مسکن» خبر داد

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
سه شنبه - 22 اردیبهشت 1394

تازه‌ترین گزارش فصلی مرکز آمار درباره قیمت مسکن نشان می‌دهد: با احتساب ارقام فصول قبل، معدل قیمت هر مترمربع از آپارتمان‌های مسکونی تهران در یک‌سال 93 «بدون کوچک‌ترین تغییر» نسبت به یک‌سال 92 در سطح 3 میلیون و 950 هزار تومان ثابت مانده است.

28) گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان در هفته گذشته

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی تیک
یکشنبه - 20 اردیبهشت 1394

یک میلیون و 997 هزار تومان در ازای هر متر مربع یک واحد مسکونی به عنوان ارزان‌ترین قیمت قطعی فروش در بازار مسکن طی هفته گذشته توسط سامانه بازار املاک ایران معرفی شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این واحد مسکونی 74 متر، یکسال ساخت و در خیابان وحدت اسلامی خیابان اسدی واقع شده است.

27) مسکن گران شد!

مرجع و یا نویسنده : جماران
شنبه - 19 اردیبهشت 1394

معاون امور ساختمان و مسکن گفت: میزان افزایش قیمت خانه در دو ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل 3.6 درصد بوده که این میزان افزایش در اجاره‌بها نیز 10 درصد بوده است.

26) بازار مسکن به سمت رونق حرکت می کند؟/ وام 60 میلیون تومانی مسکن در آستانه تصویب

مرجع و یا نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی نامه
شنبه - 19 اردیبهشت 1394

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از برنامه دولت برای ساخت یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در سال جاری خبر داده است. این موضوع در کنار افزایش وام خرید مسکن به میزان 60 میلیون تومان می تواند تا اندازه قابل توجهی رکود در بازار مسکن را از بین ببرد.

25) تله «سود بانکی» علیه مستاجران

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
پنجشنبه - 17 اردیبهشت 1394

تحرکات روزهای اخیر در بازار اجاره مسکن اثبات می‌کند بهای کاهش نرخ سود بانکی برای اجاره‌نشین‌ها گران‌تر از آنچه تصور می‌شد، ممکن است رقم بخورد. برخی مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای شرط پایداری «رهن بیشتر-اجاره ماهانه کمتر» در قراردادهای جدید را استفاده از نرخ «کمتر از 3 درصد» برای تبدیل اجاره به پول‌پیش، عنوان کرده‌اند که باعث خواهد شد میانگین رهن کامل آپارتمان 50 متری در تهران از حدود 33 میلیون به نزدیک 37 میلیون تومان افزایش یابد. تحمیل این نرخ به مستاجران – به‌عنوان محصول سیاست جدید پولی - ثبات مسکن را مختل می‌کند.

24) پشت پرده افزایش نرخ اجاره بها

مرجع و یا نویسنده : ایسنا
چهارشنبه - 16 اردیبهشت 1394

سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: افزایش نرخ اجاره بها، واکنشی روانی و فضاسازی برخی سوداگران مسکن نسبت به تصمیم خوب بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی است.

23) بازار خرید و فروش مسکن رونق گرفت/ ارزان‌ترین واحدهای 75 متری در کدام منطقه قرار دارد؟

مرجع و یا نویسنده : باشگاه خبرنگاران
چهارشنبه - 16 اردیبهشت 1394

این روزها بر خلاف بازار اجاره بها بازار خرید و فروش مسکن نسبت به سال‌های قبل که با رکود دست پنجه نرم می‌کرد، کمی رونق گرفته است.

22) رکود مسکن رو به پایان است

مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری فارس
چهارشنبه - 16 اردیبهشت 1394

عضو هیأت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه رکود در بخش مسکن رو به پایان است، گفت: دولت باید با ارائه‌ و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های هدف‌دار انگیزه بخش خصوصی را برای ورود به ساخت و ساز افزایش دهد.

 

21) خانه‌هایی‌‌که‌احتکارمی‌شود/چند‌ساله‌هایی‌که‌نوساز‌قالب‌می‌شوند

مرجع و یا نویسنده : ایلنا
چهارشنبه - 16 اردیبهشت 1394

در حالی که برخی یکی از مهم ترین مشکلات بازار مسکن را کاهش تولید و عدم تعادل بین میزان عرضه و تقاضا عنوان می کنند؛ عده ای مدعی‌اند نه کاهش تولید بلکه احتکار این تعادل را بر هم زده است.

 

20) کاهش 30 درصدی معاملات مسکن

مرجع و یا نویسنده : ایسنا
چهارشنبه - 16 اردیبهشت 1394

براساس آمار ثبت شده، تعداد معاملات خرید فروش مسکن در فروردین ماه 1394 نسبت به زمان مشابه سال گذشته با کاهش 30 درصدی مواجه شده است.

 

19) میزان عرضه در بازار مسکن به صفر رسیده است

مرجع و یا نویسنده : باشگاه خبرنگاران
سه شنبه - 8 اردیبهشت 1394

عضو کمیسیون عمران مجلس از عرضه بسیار پایین مسکن خبر داد و گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی بسیار کاهش یافته است این در حالی است که میزان تقاضا بیش از یک میلیون نفر در بازار است.

18) تحریک سفته‌بازی مخرب

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
سه شنبه - 8 اردیبهشت 1394

روند 15 ساله نرخ بازدهی در 7 بازار اقتصادی و رفتاری که سرمایه‌گذاران خرد و کلان طی این مدت در هر کدام از این بازارها از خود بروز داده‌اند، حکایت از رد یک فرضیه توهمی و تایید هشدار کارشناسی درباره تبعات کاهش نرخ سود بانکی دارد. یافته‌های یک تحقیق پیرامون دو موضوع «ترکیب بهینه سبد دارایی افراد» و همچنین «تاثیر سیاست‌های پولی بر تغییر سهم دارایی‌ها» نشان می‌دهد کاهش نرخ سود واقعی سپرده‌های بانکی، بدون آنکه به جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سهام منجر شود، بازار زمین را به مقصد اول سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند و باعث می‌شود بیشترین دارایی افراد ریسک‌‌پذیر، با سهم 79 درصدی از سبد، در خرید ملک متمرکز شود.

17) کاهش نرخ سود بانکی چه تأثیری بر قیمت مسکن خواهد داشت؟

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
یکشنبه - 6 اردیبهشت 1394

به گفته فعالان بازار مسکن، سرمایه گذاری و کسب و کار در این بازار به شدت گرفتار رکود شده است؛ رکودی که یکی از اصلی ترین علل آن کمبود نقدینگی و خروج منابع مالی از این حوزه است.

واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار در تابستان امسال 60 درصد کمتر از سال قبل خواهد بود و در این حالی است که بخشی از نقدینگی خارج شده از شبکه بانکی در پی کاهش نرخ سود وارد حوزه مسکن می شود.

16) بسته «انرژی‌زا» برای عرضه مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
یکشنبه - 6 اردیبهشت 1394

شهرداری تهران برای تشویق سازنده‌های مسکن به تمرکز فعالیت در محدوده «بافت‌فرسوده»، یک بسته سیاستی حاوی 5 نوع ضوابط انرژی‌زا طراحی و تصویب کرده که متناسب با مساحت زمین و روش ساخت، امکان بهره‌برداری از همه یا بخش‌هایی از بسته، توسط شرکت‌های ساختمانی و بسازوبفروش‌ها فراهم شده است.

15) رسوب «نیمه‌ساز»‌ها در بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
پنجشنبه - 3 اردیبهشت 1394

حجم رسوب ساختمان‌های «نیمه‌کاره» در بازار مسکن براساس آمارهای رسمی و مشاهدات عینی، افزایش پیدا کرده و باعث نگرانی و هشدار کارشناسان و سیاست‌گذاران بخش مسکن نسبت به عواقب میان‌مدت این نوع حبس سرمایه در آپارتمان‌های نیمه‌ساز شده است.
در حال حاضر تعداد کارگاه‌های ساختمانی غیرفعال یا کم‌کار در محله‌های شهر تهران و به خصوص شهرهای کوچک‌، از پروژه‌های فعال یا رو به پیشرفت، بیشتر  شده است.

 

14) تاثیر لغو تحریم‌ها بر تقاضای مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
سه شنبه - 1 اردیبهشت 1394

معاون وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان، عقیده دارد که تقاضای خانه‌سازی در سال جاری شمسی 5 درصد رشد خواهد داشت و قیمت‌ها بیش از این افزایش نمی‌یابند. با این حال، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که واحدهای مسکونی کوچک بیش از این کاهش قیمت پیدا نمی‌کنند اما واحدهای مسکونی بزرگ ارزش خود را از دست می‌دهند.

 

13) اولین ریزش سال در قیمت مسکن

مرجع و یا نویسنده : فرهیختگان آنلاین
سه شنبه - 1 اردیبهشت 1394
بازار مسکن در شروع سال 94 با اعمال شوک جدید به متعاملین، عملکرد فوق‌العاده بهتر از آنچه برای امسال پیش‌بینی می‌شد را به ثبت رساند و باعث ریزش 10 درصدی قیمت آپارتمان در تهران شد. این میزان افت ماهانه که در یک‌سال اخیر بی‌سابقه بوده، سطح کنونی قیمت مسکن در پایتخت را پس از 11 ماه، بار دیگر به زیر متری 4 میلیون تومان آورد.

 

12) قیمت مسکن امسال گران می شود؟

مرجع و یا نویسنده : بهار نیوز
جمعه - 28 فروردین 1394
آنچه از وضعیت بازار مسکن می‌توان با قاطعیت از آن سخن گفت، این است که امسال جهش قیمت نخواهیم داشت. براساس آمارهای رسمی اعلام شده سال گذشته افزایش قیمت مسکن حد 6 درصد بود، بنابراین امسال نیز این افزایش قیمت از شرایط تورمی جامعه بالاتر نخواهد بود.

 

11) ثبات بازار مسکن در سه ماهه نخست سال ۹۴

مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری مهر
چهارشنبه - 26 فروردین 1394
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران از ثبات قیمت مسکن تا تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: در اخرین ماه سال قبل، در شهر تهران ۱۵ هزار و ۸۹۶ قرارداد اجاره، ۱۶ هزار و ۲۱۷ قرارداد خرید و فروش منعقد شد.

 

10) احتمال جهش قیمت‌ها با ادامه رکود مسکن

مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری مهر
دوشنبه - 24 فروردین 1394
رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه ادامه رکود مسکن احتمال جهش قیمت مسکن را به دنبال دارد، گفت: مصالح ساختمانی در انبارها انباشته شده و کارگران بیکار شده اند.

 

9) نوار قلب از بازار مسکن

مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
شنبه - 22 فروردین 1394
برای تشخیص آخرین وضعیت بازار مسکن به لحاظ سیکل‌های تجاری، علائم حیاتی چهارگانه این بخش سنجش شده و گراف‌هایی که از روند بلندمدت مولفه‌های اقتصاد مسکن به‌دست آمده، نشان می‌دهد: بخش پیشران اقتصاد بعد از اوج رکود در نیمه پارسال هنوز وارد رونق نشده است.

 

8) تصویر عرضه مسکن در سال 94

مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
جمعه - 21 فروردین 1394
با ارایه بسته پیشنهادی خروج اقتصاد از رکود توسط دولت یازدهم در سال گذشته، تحلیلگران انتظار دارند تحولاتی در بخش‌های کلیدی کشور رقم بخورد و سال94، آبستن رویدادهای اساسی در اقتصاد کشور باشد. این در حالی است که سال جاری با اخبار احتمال لغو تحریم‌ها آغاز شد تا فرصتی طلایی برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و توسعه بخش‌های مختلف ایجاد شود.

 

7) بررسی جلوگیری از جهش قیمت در بازار ملک
مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
سه شنبه - 18 فروردین 1394
اطلاعات جدید درباره ارزش ریالی آپارتمان‌های معامله شده در تهران طی سال 93 حاکی است میانگین قیمت مسکن در اسفند پارسال به سطح 12 ماه قبل برگشت و هر مترمربع آپارتمان با نرخ 2/ 4 میلیون تومان معادل نرخ‌ اسفند 92 خرید و فروش شد. این عقب‌نشینی قیمت اگرچه بازدهی «صفر» درصد را برای سرمایه‌گذاری‌های ملکی رقم زد، اما کاهش 9 درصدی ارزش واقعی ملک مسکونی در تهران – با احتساب نرخ تورم سال 93- خریداران سفته‌باز را با زیان قطعی روبه‌رو کرد.

 

6) امسال تغییر قیمت مسکن کمتر از تورم/ دوری از هیجان زدگی در بازار
مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری مهر
دوشنبه - 17 فروردین 1394
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه امسال تغییر قیمت مسکن کمتر از تورم خواهد بود، گفت: مردم از هیجان زدگی و جو ناشی از موضوعات سیاسی دوری کنند.

 

5) سرنوشت بازار مسکن در سال ۹۴/ رکود می‌رود یا می‌ماند؟
مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری مهر
شنبه - 15 فروردین 1394
به گزارش خبرنگار مهر، امسال برای بازار مسکن که از دو سال قبل با رکود بی سابقه ای روبرو شد، با رونق بیشتری پیش بینی شده است که ورود سرمایه گذاران را به این بازار افزایش می دهد. در واقع در سال گذشته کارشناسان پیش بینی کرده بودند که احتمال رونق بازار مسکن درسال ۹۴ و به خصوص در نیمه دوم این سال وجود دارد که تصمیمات سیاسی و اقتصادی می تواند این بازار را با تغییرات مثبتی همراه کند.

 

4) مسکن امسال بیشتر از نرخ تورم سالانه گران نمی‌شود
مرجع و یا نویسنده : همشهری آنلاین
سه شنبه - 4 فروردین 1394
وزیر راه و شهرسازی از حذف سوداگری و برقراری انضباط شهری، افزایش سقف تسهیلات و ساخت ۱۲۵ هزار مسکن برای افراد بی‌بضاعت به عنوان اولویت‌های حوزه مسکن در سال ۹۴ نام برد و گفت: تورم بخش مسکن در سال ۹۴ بیش از نرخ تورم سالانه نخواهد بود.

 

3) تحرک در بازار مسکن از اهداف جدی بانک مرکزی
مرجع و یا نویسنده : ارانیکو
یکشنبه - 9 فروردین 1394
رئیس کل بانک مرکزی تحرک در بازار مسکن را از اهداف جدی این بانک دانست و گفت: نظر اعضای شورای پول و اعتبار هم در این زمینه مثبت است.

 

2) دور نمای بازار مسکن در سال 94
مرجع و یا نویسنده : دنیای اقتصاد
چهار شنبه - 6 اسفند 1393
دو طیف «کارشناس» و «مسوول» در بازار مسکن با اعلام یافته‌های خود در همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال94» اعلام کردند: بازار ملک در سال آینده شرایط رکودی خود را حفظ می‌کند و قیمت مسکن با شیب ملایم افزایش خواهد یافت.

 

1) پیش بینی شکوفایی بخش مسکن در نیمه دوم سال94
مرجع و یا نویسنده : خبرگزاری مهر
چهار شنبه - 29 بهمن 1393
رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات با بیان اینکه معاملات مسکن نسبت به سال 91 کمتر از نصف شده است، گفت: در نیمه دوم سال 94 شکوفایی بخش مسکن را داریم .

نظرات (۳)

اگر میخواهید به خریداران مسکن کمک کنید.در وحله اول دست دلالان  و واسطه ها ی سودجو را کوتاه کنید .این بزرگترین کمک است ،بگذارید مسکن به دست مصرف کننده برسد نه واسطه چون مسکن کالای مصرفی است نه تجاری !!
طبق نظر کارشناسان در سال 1395 آپارتمانهای خالی 4 الی5برابر سال های گذشته بود .و عرضه آپارتمان نیز 20 الی 30 برابر تقاضا بود.و قیمت ها هم چند برابر بیشتر از قیمت تمام شده واقعی آپارتمان ها است .چون انبوه سازان و ..... سود بیشتری راروی قیمت واقعی منظورکرده اند.وقدرت خرید مردم هم کمتر است.و توازنی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد.و قیمتها در مقام مقایسه با سایر کشورها بیشتر و قابل قبول نیست.با مرور زمان آپارتمانهای خالی حتی بدون سکنه هم باشد در اثر عوامل طبیعی مستهلک و کهنه می شود.پس در موقع خرید و فروش سن آپارتمان مهم است با زیاد شدن سن قیمت آپارتمان کاهش می یابد (ولی قیمت زمین با مرور زمان نه تنها کاهش نمی یابد بلکه زیادتر هم می شود،چون زمین مستهلک پذیر نیست)پس در خرید و فروش آپارتمان باید به تاریخ ساخت  در پایان کاردقت کنیم. نظریه انبوه سازان و بسازبفروش ها و دلالان و..براساس منافع شخصی شان است نظریه آنها واقعی نیست.و در موقع خرید فریب نظریه های آنها را نخورید .با توجه به اظهارات فوق مسکن به این زودی ها از رکود خارج نخواهد شد وچون انبوه سازان و بساز بفروشها و مشارکت کنندگان دستشان آپارتمانهای خالی زیاد است .و می خواهند آنها را عرضه کنند و تقاضا کم است قیمت ها نیز در سال ۱396 و سالهای آینده بشدت کاهش خواهد یافت.تا توازنی بین عرض و تقاضا بوجود بیاید و آپارتمان با سود معقول به قیمت معقول خود تنزل یابد.فعلا قیمت ها واقعی نیستند در کلانشهرها به دوبرابر قیمت واقعی و بیشتر از آن آپارتمان عرضه می شود.با رکود موجود قیمت مصالح ساختمانی نیز تنزل و به قیمت واقعی خود در سالهای آینده خواهد رسید در خرید خود عجله نکنید و فریب سودجویان را نخورید .سودهای کاذب گذشته با وجود وضعیت موجود دیگر به هیچ وجه تکرار نخواهد شد چون زاد ولد کمتر شده و سن ازدواجها هم از طرف دیگر بالا رفته و بیکاری و گرانی و پایین بودن درآمد کارکنان و کارگران هم تاثیر بسزایی در خرید وفروش و قیمتهای مسکن دارد.موفق باشید
پاسخ:
سلام
از تحلیل و توجه شما متشکریم .
خیلی عالی بود تشکر..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی